czwartek, 7 kwietnia 2016

rowerem w wiosnę


Wreszcie odkurzyliśmy (w sensie metaforycznym jedynie, bo kurz rzeczywisty niestety ma się w najlepsze) nasze rowery. Sama jestem zadziwiona, że na rowerze nie jeździłam od sierpnia, choć to jedna z moich ulubionych form aktywności.

Ale. Czas bezrowerowy jest już przeszłością i ostatnio wybraliśmy się na małą przejażdżkę w bliskie okolice.
Popołudnie. Słońce świeciło nam prosto w oczy i powoli zaczęło pracować nad chorą bladością twarzy. Ptaki titutituterliły, bezwstydne żaby oddawały się rozpuście na ścieżce prawie pod kołami. Pachniała ziemia i liście. Pachniał las, sokami buzującymi pod korą. I powietrze pachniało, kwietniem.
Można było niemal usłyszeć, jak rozwijają się liście, zielenieją smutne gałęzie. Pod kołami szumiało igliwie, trzaskały drobne gałązki.

Zatrzymaliśmy się na trochę, rozsiedliśmy na ławce w słonecznej plamie. Dzieciaki w doskonałej zgodzie (stan dość niezwykły w ostatnich tygodniach) wrzucały do wody szyszki. I wdychaliśmy tę wiosnę tak rozkosznie rozpanoszoną na świecie, to powietrze ożywcze, zapachy i witalność kwietniową. Skóra nagrzana słonecznie pachniała beztroską, idealnie do pocałunków.





 
Chodź, odkryjemy świat.



20 komentarzy:

  1. Ja jeszcze spaceruje głownie na taras , a na wycieczce ucięłam drzemkę w połowie .... Och szlachetne zdrowie
    Ładnie , korzystajcie , podoba mi sie określenie o skórze słonecznie przygotowanie do pocałunków

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wracaj do zdrowia szybko, bo szkoda przesypiać wiosenne wycieczki;)

      Usuń
  2. Dziś spędziłam kilka godzin z dziećmi na dworze, jak przyjemnie jest, kiedy w końcu mamy wiosnę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie tak! I te kilka godzina, a nie kilkadziesiąt minut...!

      Usuń
  3. Ostatnie zdjęcie <3
    U nas też czasem następuje taka zaskakująca zgoda między dziećmi.
    Zazwyczaj wtedy gdy coś wspólnie rozwalają, lub wsmarowują obiad w stół..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)
      O tak, znamy to, czasami jeszcze dochodzą szepty i chichot;)

      Usuń
  4. :))) od kiedy jeździliście z dzieckiem na rowerze? od kiedy samo siedzi? bo tez byśmy chcieli...ale bąbel malutki jeszcze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od maleńkości;) I jedno i drugie zaczynało jak miało miesiąc. Do naszej przyczepki mieliśmy specjalny hamaczek dla niemowląt, w którym dziecko jest przypięte pięciopunkotwymi pasami bezpieczeństwa, kręgosłup w stabilnej pozycji, wygiętej w delikatny łuk, trochę jak w chuście.
      Z hamaczka na zwykłe siedzenie przesiadali się oboje koło 8 mca, gdy stabilnie siedzieli.

      Usuń
  5. :))) od kiedy jeździliście z dzieckiem na rowerze? od kiedy samo siedzi? bo tez byśmy chcieli...ale bąbel malutki jeszcze.

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam przejażdzki rowerowe głównie wiosną, wspaniale jest obserwować, jak wszystko budzi się do życia :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cóż ja bym zrobiła bez roweru ... aż strach myśleć :)

    http://bucketfullofflowers.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też sobie nie wyobrażam funkcjonowania bez roweru:)

      Usuń
  8. Urzeka mnie zawsze zapach skóry nagrzanej słońcem. Zaskoczona byłam, kiedy wieczorem po kilku godzinach spędzonych na słońcu nadal mogłam wdychać charakterystyczny zapach "lata". I zawsze wtulam się wtedy nosem we włosy syna, przytulam policzkiem, pachnie najpiekniej na świecie :) Tęsknię za rowerowymi wycieczkami, jeszcze nie ten czas dla nas. Za to wędrówki uskuteczniamy, pięknie jest :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam ten zapach:)
      I marzą mi się piesze wędrówki, w góry najchętniej:)

      Usuń
  9. O tak, ten moment kiedy wreszcie miło jest pobyć na dworze jest piękny:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wiosna. Buziol usmiecha sie do kazdego zielonego paczka :)!!!
    Pieknie piszesz Paulinko!!!

    OdpowiedzUsuń
  11. ja ostatnio biegiem w wiosnę, rower jeszcze czeka ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. I tym o to cudownym wpisem i zdjęciami kończę ten dług dzień. Niechżeby mi się dzisiaj rower przyśnił, bo strasznie tęsknię!
    :)Dobranoc!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło być ostatnim wrażeniem przed snem;) Mam nadzieję, że miło śniłaś:) Pozdrawiam:)

      Usuń

Dziękuję za spędzony u mnie czas i każdy komentarz. Jeśli spodobał Ci się ten post, będzie mi miło jeśli go zalajkujesz / udostępnisz:) Pozdrawiam!